ابرو های پرپشت


ابرو های پهن و پرپشت ، معمولا مورد پسند اکثر افراد است و چشمان شما را زیباتر نشان می دهد ، درحالی که ابروی نازک ، کوتاه و کم پشت سن فرد را بالا می برد . بسیاری از افراد آنقدر ابرویشان را بر می دارند که در نهایت مجبورند تا پایان عمر ابرو های نازک و کم پشت را تحمل کنند .

گاهی اوقات هم نازک و کم پشت شدن ابرو ها حاصل بالا رفتن سن ، کمبود برخی مواد مغذی ، استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت یا مشکلاتی مثل کم کاری تیروئید ، اگزما و آلوپسی ( ریزش مو ) است ، درمان های پزشکی مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی هم باعث ریزش مو به ویژه ابرو ها می شود . می خواهیم چند درمان خانگی طبیعی برای تقویت ابرو به شما معرفی کنیم .

۱_ روغن کرچک :

برای پرپشت کردن ابرو به وسیله روغن کرچک مراحل زیر را دنبال کنید ، یک گوش پاکن را به کمی روغن کرچک آغشته کنید روی هر دو ابرویتان بکشید ، هر دو ابرو را با نوک انگشتان خود به آرامی برای ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ بدهید ، می توانید برای ۳۰ دقیقه یا یک شب روغن را روی هر دو ابرو نگه دارید سپس ابرویتان را با آب ولرم و یک پاک کننده ملایم شست و شو دهید این روغن را برای چند هفته یکبار در روز استفاده کنید تا بهبود را حس کنید ، توجه داشته باشید که اگر روغن کرچک باعث هر گونه تحریک یا سوزش پوستی شد ، استفاده از آن را متوف کنید .

۲_ روغن نارگیل :

روغن نارگیل را کمی گرم کنید و با نوک انگشتان خود روی ابرو ها بمالید و به آرامی ابرو ها را ماساژ دهید و بگذارید خون در آن ها جریان بیفتد ، بگذارید این روغن یک شب روی ابروهایتان بماند صبح روز بعد با آب گرم ابرو ها را بشویید این کار را هر روز برای مدت ۱ تا ۲ ماه تکرار کنید تا متوجه افزایش ضخامت ابروهایتان شوید .

۳_ روغن زیتون : ابرو های خود را ۵ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب با روغن زیتون گرم ماساژ بدهید ، بگذارید این روغن به مدت یک شب روی ابروهایتان بماند و سپس ابرو ها را با آب گرم بشویید .

۴_ آب پیاز :

یک پیاز کوچک را رنده و آب آن را صاف کنید ، ابروهایتان را برای ۵ دقیقه  با این محلول ماساژ دهید ، اجازه بدهید ابروهایتان خشک شوند سپس با یک پاک کننده ملایم یا آب سرد ابرو ها را تمیز کنید این روش را یکبار در روز چند هفته تکرار کنید .

۵_ زرده تخم مرغ :

زرده یک عدد تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید ، زرده را خوب هم بزنید و آن را با یک تکه پنبه یا گوش پاکن به ابروهایتان بمالید ، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس ابروهایتان را با آب سرد بشویید این روش درمانی ر یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید .

۶_ لیمو ترش : یک برش لیمو را به آرامی روی ابروهایتان ماساژ دهید ، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب گرم بشویید .


کادوناز | جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد و آشپزی.