استانبولی با میگو

  • نویسنده :
  • بازدید : 76 مشاهده
  • دسته بندی : آشپزی ,

استانبولی پلو یا استمبلی پلو یکی از خوراک های ایرانی است که اساس آن بر استفاده از برنج است این غذا برای استفاده شخصی ودر جمع خانواده است، برای مهمانی از آن استفاده نمی شود. 

مواد لازم :

برنج :4پیمانه 

گوجه‌فرنگی رنده شده :4پیمانه 

پیاز سرخ شده :1/3پیمانه 

روغن گرم :100 گرم 

رب گوجه‌فرنگی :2قاشق سوپخوری 

میگو :300 گرم 

آب :4پیمانه 

فلفل قرمز :1/2قاشق چای خوری 

نمک وفلفل :به میزان لازم 

طرز تهیه :

۱_برنج را با آب ولرم چند بار می شوییم، گوجه فرنگی را با آب مخلوط کرده، روی برنج ریخته طوری که به اندازه دو انگشت از سطح برنج بالاتر باشد. بعد نمک ومقداری روغن به برنج اضافه کرده ومی گذاریم تا برنج به مدت یک ساعت خیس بخورد. 

۲_درون یک قابلمه مقداری آب ونمک ریخته می گذاریم بجوشد در این فاصله میگو ها را پاک کرده (یعنی رگ مشکی پشت میگو را با یک چاقوی تیز از کمر میگو در آورده ویک رگ هم زیر شکم میگو هست که آن را هم در می آوریم) میگو ها را شسته، در آب ونمک جوشیده به مدت سه دقیقه جوشانده، سپس آبکش می کنیم. 

۳_در ظرف دیگری روغن ورب گوجه‌فرنگی را ریخته وتفت می دهیم تا بوی خامی رب گرفته شود میگو را نیمی از همراه پیاز داغ،نمک، فلفل سیاه وقرمز اضافه کرده وکمی تفت می‌دهیم. برنج را روی حرارت گذاشته، نیم دیگر پیاز داغ را اضافه می کنیم بعد از دم کشیدن برنج، غذا آماده سرو است. 


کادوناز | جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد و آشپزی.