با این روش آرایش کنید و چهره دلربایی داشته باشید


آموزش آرایش صورت ساده

طرفداران آرایش صورت رفته رفته زیاد شده و در بین خانم‌ ها و دختران جوان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. برخی از خانم‌ ها آرایش غلیظ را  ترجیح می‌ دهند و برخی دیگر آرایش ملایم را. شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ آرایش زیاد به چهره ، حالتی مصنوعی یا عروسکی می‌ بخشد که این زیبا نیست آرایش باید به شکلی باشد که از دور همه فکر کنند ، زیبایی طبیعی است مخصوصا کسانی که هر روز آرایش می‌کنند باید آرایش ساده‌ای داشته باشند. در ادامه این مطلب از مجله بیگول آموزش آرایش صورت ساده را خواهیم داشت و در پایان فیلم آموزش آرایش ساده را مشاهده خواهیم کرد و یاد می‌گیریم که با ساده ‎‎ترین روش می‌ توانید آرایش کنید و رنگ و روی صورتتان عوض شود و زیباتر شوید.

انتخاب صحیح وسایل آرایشی

میکاپ و ارایش جذاب زنانه

برای داشتن آرایش زیبا به وسایل مناسب احتیاج دارید بنابراین قبل از شروع آموزش آرایش صورت ساده به نکاتی که باید در مورد انتخاب وسایل آرایشی دقت کنید ، اشاره می‌کنیم. در خرید وسایل آرایشی دقت داشته باشید که باید سعی کنید وسایل آرایشی را انتخاب کنید که کمترین آسیب را به پوستتان بزند بنابراین علاوه بر رنگ و کاربرد به جنس و مارک آن نیز توجه کنید ، از فروشنده بخواهید که شما را در خرید وسایل آرایشی راهنمایی کند و اینکه وسایل آرایشی که سرب کمی دارد را بخواهید


سپس به جزئیات دقت کنید مثلا:

• در خرید کرم آرایشی و کرم پودر باید به سازگاری با نوع پوست (چرب ، خشک و …) و همچنین رنگ آن دقت کنید بهتر است همرنگ پوستتان را انتخاب کنید.

• در انتخاب ریمل دقت کنید که می‌خواهید مژه‌هایتان چگونه باشد بلند یا پرپشت؟ سپس با توجه به آن ریمل تهیه کنید.

• در انتخاب رژ لب ابتدا به سرب‌دار بودن آن توجه کنید و مارک خوبی انتخاب کنید سپس باید تصمیم بگیرید که رژ لب مات می‌خواهید یا براق؟  رنگ تیره یا روشن؟ رژ لب مایع یا جامد؟ به رنگ پوست خودتان نیز موقع انتخاب رنگ دقت کنید.

•  بهتر است رنگ رژ گونه و رژ لب با هم ست انتخاب شود.

• در انتخاب خط چشم به ضد آب بودن آن توجه کنید درست است که ضد آب بودن خوب است ولی به معنی این است که مقدار زیادی سرب دارد.

• در انتخاب کانسیلرها هم از فروشنده مخصوص لوازم آرایشی کمک بگیرید.

•  سعی کنید سایه چشم با چندین رنگ مختلف تهیه کنید که با توجه به رنگ لباس و نوع مراسم رنگ سایه را تصمیم بگیرید.

 

 

آموزش آرایش صورت ساده


۱- برای یک آرایش ملایم و ساده روزانه هیچ وقت از کرم و یا کرم پودرهای خیلی براق و روشن استفاده نکنید بلکه یک کرم پودر ملایم همرنگ پوستتان کافی است حتی به جای کرم و یا کرم پودر می‌توانید ضد آفتاب رنگی بزنید.

۲- بعد از زدن کرم یا کرم پودر یا حتی ضد آفتاب ، قدم بعدی چشم‌ها هستند با یک قلم مو نازک با استفاده از پودرهای فشرده به رنگ دودی و مشکی مات و یا خط چشم و یا حتی مداد چشم ، لابه‌لای مژه‌های بالا که عرض آن نیم سانت است به اندازه چشم خود بکشید دقت کنید که از چشم‌هایتان بیرون نزند تا آرایشتان ملایم و طبیعی دیده شود طوری که انگار فقط حالت چشم‌تان را پررنگ کرده‌اید.

۳- بعد از آن نوبت به زدن ریمل می‌شود هدف از زدن ریمل تیره کردن رنگ پلک‌ها و جدا ساختن مژه‌ها از هم است یک لایه ریمل بزنید اگر کافی نبود یک لایه دیگر از داخلی‌ترین نقطه پلک شروع کنید و به سمت بیرون هدایت کنید.

۴- بعد از تمام شدن آرایش چشم نوبت به ابروها می‌رسد ابروها را سمت بالا شانه کنید و با انگشتانتان به آن حالت دهید اگر نیاز بود کمی مداد ابرو و یا سایه ابرو . … به آن اضافه کنید (در حد خیلی کم که معلوم نشود)

۵- برای اینکه جای اصلی رژگونه را پیدا کرده و خط گونه‌ی خود را برای رژگونه زدن در نظر بگیرید کاملا گونه‌ها را به داخل بکشید و سپس روی همان نقاط فرو رفته به سمت بالا با برس پهن و مخصوص رژ گونه بزنید.

۶- سپس نوبت به آرایش لب‌ها رسید سعی کنید رژ لبی انتخاب کنید که کمی از لبتان تیره‌تر باشد و مناسب رنگ پوست شما باشد. بهتر است با رنگ رژ گونه ست باشد. ابتدا با یک خط لبی که فقط یک درجه از رژ لب تیره‌تر است کناره‌های لب را بکشید و سپس رژ لب بزنید و در آخر به دندان‌هایتان نگاه کنید که به رژ لب آغشته نشده باشد چون تصویر نازیبایی ایجاد می‌شود. و در آخر اگر علاقه‌مند بودید براق کننده هم لب ملایمی هم بزنید.

۷- پس برس رژگونه‌ای را که استفاده کرده بودید را دوباره بردارید و پس از کشیدن روی گونه‌ها برای محو کردن رژگونه و مخلوط شدن دو رنگ صورت و گونه آن را روی تمام نقاط صورت حتی پشت چشم‌ها نیز بکشید.

نکات مهم در آموزش آرایش صورت ساده


۱– کسانی که پوست خیلی چربی دارند می‌توانند برای دوام بیشتر قبل از زدن کرم پودر با یک پنبه آغشته به الکل سفید رقیق شده با آب ، صورتشان را پاک کنند تا چربی پوستشان متعادل شود. البته این کار برای زمان‌هایی که می‌خواهید به مهمانی خاصی بروید توصیه می‌شود و انجام هر روز این کار باعث کدر شدن پوست می‌شود.

۲– همیشه بعد از زدن کرم پودر یک تکه پنبه بزرگ بردارید و خیلی آرام به صورت دورانی روی پوستتان بکشید. این کار اضافات کرم پودر را می‌گیرد.

۳- پودرهای فیکساتور (تثبیت کننده آرایش) در رنگ‌های روشن تا تیره و در مدل‌های مات و شاینی موجودند. پودرهای فیکس معمولا برس یا پد مخصوص دارند و بعد از کرم پودر زده می‌شوند. نوع دیگری از تثبیت کننده‌ها هستند که فقط برای مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند مناسب است.


کادوناز | جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد و آشپزی.