بازی نهنگ آبی


ايشون مخترع بازي نهنگ آبي هستن!!

 

فیلیپ بودکین دانشجوی سابق روانشناسی که هدف خود را تلاش برای پاکسازی جامعه با حذف انسان هایی که هیچ فایده ای ندارد اعلام کرد.

مراحل بازی نهنگ آبی شامل اعمال گوناگونی است. در بازی نهنگ آبی باید چندین مرحله را پشت سر گذاشت تا به مرحله آخر رسید و مرحله آخر چالش نهنگ آبی خودکشی است!

 

بازی نهنگ آبی تبدیل به عنوانی داغ در دنیای وب، تمامی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها شده است. بعد از اینکه مشخص شد از ابتدای معرفی بازی تاکنون چند صد نفر قربانی آن شده‌اند، تب بازی بیشتر شد و کاربران درباره مراحل بازی نهنگ آبی کنجکاو شدند. این بازی از 50 مرحله تشکیل شده است، اما کاربر نمی‌تواند همانند سایر بازی‌های کامپیوتری، طی یک شب آن‌ها را به اتمام برساند! بازی به نحوی طراحی شده که کاربر باید قدم به قدم جلو برود، به همین دلیل اغلب در هر روز، فقط یک وظیفه به وی محول می‌شود و فقط باید یک مرحله را پشت سر بگذارد.

هدف از این کار، درگیر کردن کاربر است. اگر مراحل بازی نهنگ آبی کمتر از این تعداد باشد، در ضمیر ناخودآگاه کاربر وارد نشده و نمی‌تواند او را برای خودکشی در آخرین مرحله قانع کند. همچنین اگر بازی بیش از این طول بکشد، بعید نیست با تبدیل شدن به روزمرگی، کاربر را از خود دور کند.

مراحل بازی نهنگ آبی

کاربر باید طی مراحل بازی نهنگ آبی اعمال مختلفی انجام دهد که تقریبا تمامی آن‌ها توام با خشونت هستند. یک نکته در این مراحل وجود دارد؛ کاربر باید (از نظر بازی) تبدیل به فردی جسور و شجاع شود، به حدی که بتواند در مرحله پنجاهم، قدرت پریدن از ارتفاع و گرفتن جان خود را داشته باشد!

متاسفانه اغلب افرادی که به بازی نهنگ آبی جذب شده و تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند نوجوانان هستند. انسان‌ها در این سن شدیدا کنجکاو بوده و همیشه دوست دارند توانایی‌های خودشان را به دیگران ثابت کنند. به همین دلیل کارهای خطرناک و آزاردهنده این بازی را با اشتیاق انجام می‌دهند، چرا که احساس می‌کنند با این کار بزرگ شده‌اند.

مراحل بازی نهنگ آبی

طی چندین بررسی مشخص شد کسانی که واقعا مراحل را تا انتها ادامه داده و حتی در نهایت خودکشی کرده‌اند، مستعد این‌چنین اعمالی بوده‌اند. به عبارت دیگر آن‌ها از نوعی مشکل افسردگی رنج برده و یا به خاطر ابتلا به مازوخیسم، همواره از آزار دادن خود لذت می‌برند.

مراحل بازی نهنگ آبی

در مراحل بازی نهنگ آبی شاهد اعمالی همچون زخم کردن و بریدن بدن، خراشیدن متن و یا شکلی مشخص بر روی آن، بریدن لب، دیدن فیلم‌های ترسناک و بالا رفتن از بلندی هستیم. در یکی از مراحل به کاربر گفته می‌شود «باید بر ترس خود غلبه کنی» که نشان می‌دهد دلیل قدم به قدم پیش رفتن بازی، دل و جرات دادن به کاربر برای انجام مرحله 50 یعنی پرت کردن خود از ارتفاع است.

قصد ما از ذکر کردن مراحل بازی نهنگ آبی افزایش سطح آگاهی افراد جامعه و مخصوصا والدین است. آشنایی بیشتر با بازی نهنگ آبی بهتر به آ‌ن‌ها در کنترل رفتارهای فرزند خود کمک می‌کند. وقتی یک نفر در بحبوحه داغ شدن این بازی، انجام یکی از اعمال ذکر شده در زیر را توسط فردی دیگر مشاهده کند، به خاطر آگاهی، بهتر می‌تواند به وی کمک کرده و او را نجات دهد. در غیر این صورت خیلی ساده از رفتارهای آن فرد می‌گذرد که می‌تواند عواقبی ناگوار داشته باشد.


کادوناز | جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد و آشپزی.