بهترین اپلیکیشن های ترجمه برای اندورید(قسمت اول)


در این مقاله قصد معرفی بهترین اپلیکیشن های مترجم اندرویدی را داریم و می خواهیم نکات مثبت و منفی انهارا بررسی کنیم پس باما همراه باشید:

بهترین اپلیکیشن از همه جهات: گوگل ترنسلیت

اگر نیاز به یک اپلیکیشن مترجم دارد که هرآنچه که نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد، سرویس ترجمه گوگل می تواند برای شما بسیار مفید باشد. از آن جایی که توسعه دهنده ی این اپلیکیشن خود کمپانی گوگل است، یکپارچه سازی های فراوانی با اپلیکیشن های اندرویدی و به صورت کلی اکوسیستم اندروید در آن صورت گرفته است. برای نمونه، به سادگی می توان از این سرویس در اپلیکیشن های WhatsApp, Facebook Messenger, Evernote, Google Chrome, Feedly و … استفاده نمود.

در حال حاضر Google Translate از بیش از 90 زبان پشتیبانی می کند. علاوه بر پشتیبانی متنی، این اپلیکیشن این قابلیت را دارا می باشد تا بتوانید با دست خط خود بروی صفحه ی نمایش عبارت موردنظر را بنویسید تا اپلیکیشن آن را برای شما ترجمه کند. قابلیت دیگر آن نیز امکان ترجمه ی متن با استفاده از صدا می باشد. البته این قابلیت تنها برای 40 زبان موجود می باشد.

جذابترین قابلیت گوگل ترنسلیت، قابلیت ترجمه ی متن آن از روی تصاویر می باشد. با استفاده از این قابلیت شما می توانید از هر متنی که می خواهید عکس بگیرید و ترجمه ی آن را مشاهده کنید. برای این کار تنها کافیست که گوشی خود را برداشته و وارد اپلیکیشن گوگل ترنسلیت شوید؛ سپس از بخش مخصوص به این کار، دوربین را فعال کرده و آن را بروی قسمت موردنظر خود قرار دهید تا اپلیکیشن شروع به شناسایی کلمات موجود در عکس کند. با استفاده از این قابلیت می توانید به سادگی مفهوم تابلوها، منوهای رستوران ها و … را مشاهده کنید. این قابلیت در حال حاضر برای 26 زبان پشتیبانی می شود و عملکرد فوق العاده ای در شناسایی کلمات و ترجمه ی آن ها دارد. علاوه بر آن، شما می توانید دیتابیس زبان موردنظر خود را در این اپلیکیشن دانلود کنید تا بتوانید به صورت آفلاین از آن استفاده نمایید.

برای دانلود از طریق گوگل پلی اینجا کلیک کنید

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

بهترین اپلیکیشن برای استفاده بصورت آفلاین: مترجم مایکروسافت

مایکروسافت هم همانند گوگل سرمایه گذاری ویژه ای بروی بخش اندروید مترجم خود انجام داده است. در حال حاضر، مترجم مایکروسافت قابلیت ترجمه از 42 زبان به صورت آفلاین را دارا می باشد که استفاده از آن را بسیار ساده تر و بیشتر می کند. برای این کار تنها کافیست که اطلاعات مربوط به زبان موردنظر خود را که هرکدام حجمی در حدود 200 مگابایت دارند، دانلود کنید تا پس از آن و به صورت همیشگی بتوانید از آن استفاده نمایید.

طراحی اپلیکیشن Microsoft Translator بسیار زیبا و جذاب انجام شده است. زمانی وارد اپلیکیشن می شوید، دکمه هایی برای دسترسی سریع تر به بخش های مختلف برای شما درنظر گرفته شده اند. با استفاده از این بخش شما می توانید یکی از گزینه های: ترجمه با استفاده از متن، ترجمه با استفاده از صدا و ترجمه به صورت دوطرفه را انتخاب نمایید.

با وجود این که طراحی این اپلیکیشن از بیشتر اپلیکیشن های مترجم بهتر است اما، عملکرد آن در ترجمه ی متن های طولانی به خوبی عملکرد گوگل ترنسلیت نیست. مترجم مایکروسافت همچنین، از ساعت های هوشمند پشتیبانی می کند.


برای دانلود از طریق گوگل پلی اینجا کلیک کنید

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

بهترین اپلیکیشن برای ترجمه با استفاده از صدا: Translate voice

اپلیکیشن Translate voice در بخش ترجمه با استفاده از صدا می تواند عملکرد هوشمندانه و بهتر از هر اپلیکیشن دیگری را برای شما داشته باشد. برای استفاده از این اپلیکیشن تنها کافیست که کلمه یا متن موردنظر خود را برای آن بخوانید یا پخش کنید. سپس اپلیکیشن با شناسایی صدای شما و کلمه های گفته شده، شروع به ترجمه ی متن می کند. البته دقت عملکرد این اپلیکیشن وابسته به عملکرد سیستم تشخیص صدای گوشی هوشمند شما می باشد.

استفاده از این اپلیکیشن می تواند در زمان هایی که تایپ کردن بسیار وقت گیر است یا اصلاً ممکن نیست، بسیار موثر باشد. شما با استفاده از این اپلیکیشن همچنین می توانید جمله ای را به آن بگویید و ترجمه ی آن را در زبانی دیگر دریافت کرده و برای شخصی که آن زبان را متوجه می شود، پخش کنید.

البته قابلیت های Translate voice اندکی محدود است؛ بنابراین، در صورتی که می خواهید اپلیکیشنی با قابلیت های بیشتر در اختیار داشته باشید می توانید گزینه های دیگر معرفی شده در این مقاله را استفاده کنید.


کادوناز | جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد و آشپزی.