حلوای تیره

  • نویسنده :
  • بازدید : 80 مشاهده

مواد لازم 

آرد سفید : ۲ لیوان 

شکر : ۱ لیوان 

آب : ۱ و ۱/۲ لیوان 

گلاب : ۱/۲ لیوان 

کره : ۵۰ گرم 

روغن مایع : ۱ لیوان 

زعفران آب کرده : ۵ قاشق غذا خوری 

پودر هل : ۱/۴ قاشق چای خوری 

طرز تهیه :

برای تهیه شیره حلوا ، باید شکر ، آب ، گلاب ، زعفران ، هل را مخلوط کنید و درون قابلمه ای روی حرارت ملایم قرار دهید تا ۵ دقیقه بجوشد.روغن را نیز داخل قابلمه ای بریزید تا گرم شود ؛ آرد را دو بار الک کنید سپس داخل ظرفی بریزید و با حرارت کم شروع به تفت دادن کنید .آرد را آنقدر تفت دهید تا رنگ آرد کرم شود . بسیار مراقب باشید آرد شما ته نگیرد ( با قاشق مرتب هم بزنید ) پس از آن که رنگ آرد کرم شود روغن داغ را به آرد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا آرد سرخ شود و رنگ آن طلایی شود .

حرارت را کم کنید و شیره داغ ( مخلوط آب و شکر که از قبل آماده کردید) را اضافه کنید . پس از مخلوط کردن هم مواد را خوب مخلوط کنید و هم بزنید تا حلوا خودش را بگیرد و به روغن بیفتد . سپس حلوا را داغ درون ظرف بریزید و با پسته ، پودر نارگیل و … تزیین کنید .

نکته :

بهترین آرد برای حلوا آرد نان و به خصوص آرد سنگک می باشد میتوانید این حلوای خوشمزه را با نان شیرینی میکادو ( نان بستنی ) نیز سرو کنید برای این کار به همان صورت داغ روی یک لایه نان ، حلوا بریزید و کامل پخش کنید سپس رویش نان دیگری قرار دهید و پس از خنک شدن به صورت شیرینی برش بزنید ، اگر در زمان درست کردن حلوا درون مخلوط آرد و روغن گلوله های ریزی مشاهده کردید با رد کردن آرد از یک صافی بزرگ این مشکل برطرف خواهد شد . می توانید قبل از اضافه کردن آرد به روغن یکبار الک کنید تا این مشکل به وجود نیاید ؛ برای دادن رنگ بیشتر به حلوا می توانید ۲ قاشق غذا خوری پودر کاکائو در زمان اضافه کردن آرد به روغن بریزید ، طعم کاکائو درون حلوا مشخص نیست .


کادوناز | جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد و آشپزی.