دسر پسته ای


دسر پسته ای از آن دسته دسر هایی است می توانید از قبل آماده کنید .

دسر پسته شکل زیبا و جذابی دارد ،به خصوص که با ورقه نقره ای خوراکی تزیین شده باشد .

مواد لازم برای دسر پسته :

آب : ۸۵۰میلی لیتر 

مغز پسته : ۲۲۵ گرم 

شیر خشک پر چرب  : ۲۲۵ گرم 

شکر : ۵۰۰ گرم 

هل با دانه های له شده : ۲ عدد 

گلاب : ۲قاشق غذا خوری 

زعفران نساییده شده  :مقداری 

مواد لازم جهت تزیین دسر پسته :

بادام پرک :۲۵گرم 

برگ نعناع :مقداری 

طرز تهیه دسر پسته :

حدود ۶۰۰ میلی لیتر و یا یک پیمانه آب را داخل قابلمه بریزید و بگذارید بجوشد .پس از جوش آمدن آب ،قابلمه را از روی حرارت بردارید و پسته را به مدت ۵ دقیقه داخل آن بخیسانید ،پسته ها را از آبکش رد نموده و پوست دوم آن ها را جدا کنید .پسته ها را داخل مخلوط کن خرد کنید یا داخل هاون بکوبید .شیر خشک را به پسته افزوده و خوب با هم مخلوط کنید .

جهت تهیه شربت ؛ باقی مانده آب و شکر را داخل ماهیتابه ای بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید .وقتی که مایه شروع به سفت شدن کرد ،هل ،زعفران و گلاب را به آن اضافه کنید .شربت را به مخلوط پسته اضافه کنید و ۵ دقیقه مرتب هم بزنید تا کاملا مخلوط سفت شود .

اکنون مخلوط آماده شده را کنار بگزارید تا کم کم سرد شود .زمانی که مخلوط به اندازه کافی سرد شد ، آن را با دست به صورت توپ های کوچک دربیاورید و با بادام پرک و برگ نعناع تزیین کنید ،قبل از آنکه آن را سرو کنید ،بگزارید به اندازه کافی سفت شود و خودش را بگیرد .

🍭 توصیه سر آشپز برای تهیه دسر پسته :

به جای اینکه پودر پسته آماده خریداری کنید بهتر است مغز پسته را خریده و خودتان آن را آسیاب کنید .پودر مغز های تازه طعم بهتری نسبت به آن هایی دارند که روغن طبیعی خود را از دست دادند .


کادوناز | جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد و آشپزی.