راحت الحلقوم، شیرینی سنتی تبریز


راحت الحلقوم یکی از شیرینی های اصیل وسنتی ایرانی است، خیلی راحت و آسان تهیه می شود. این شیرینی یکی از سوغاتی های معروف تبریز است. 

مواد لازم :

نشاسته :1لیوان 

شکر :1/5لیوان 

آب :2/5لیوان 

گلاب :نصف لیوان 

جوهر لیمو :به میزان لازم 

ارد:به میزان لازم 

دستور پخت :

برای تهیه شیرینی راحت الحلقوم ابتدا روی نشاسته 3لیوان آب بریزید وکمی آن را به هم بزنید تا کاملا حل شود وصبر کنید به مدت 30 دقیقه بماند بعد که نشاسته ته نشین شد آب آن را به آرامی خالی ودور بریزید.

شکر، آب وگلاب وجوهر لیمو را به آن اضافه کنید وروی حرارت بگذارید ومدام به هم بزنید، این کار را آنقدر ادامه دهید تا کاملا سفت شده وبتوان آن را در وسط قابلمه جمع کرد وشبیه به یک ژله سفت وکشدار شود.

در کف سینی آرد بریزید ومایه راحت الحلقوم را روی آن ریخته وروی آن را صاف کنید و آرد بپاشید وبا فشار کف دست آن را به لایه‌ای به قطر 1الی 1/5 سانتیمتر در آورید. بعد از سرد شدن راحت الحلقوم را با کارد به شکل لوزی ببرید ودور تا دور راحت الحلقوم را به آرد یا نارگیل آغشته کنید وروی راحت الحلقوم را با خلال پسته وگردو تزیین کنید ودر ظرف بچینید وپس از سرد شدن نوش جان کنید. 


کادوناز | جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد و آشپزی.