سمبوسه پیتزایی

  • نویسنده :
  • بازدید : 306 مشاهده
  • دسته بندی : آشپزی ,

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده : ۲۰۰گرم 

سیب زمینی آب پز : ۳عدد 

پیاز : ۱ عدد 

جعفری : ۳قاشق غذا خوری 

نمک ، زردچوبه و فلفل : به مقدار کافی 

نان لواش : ۳ عدد 

طرز تهیه :

۱_ پیاز را رنده می کنیم و با گوشت مخلوط کرده و در کمی روغن سرخ می کنیم . سپس نمک ، زردچوبه و فلفل ( سمبوسه معمولا تند است ولی شما مقدار فلفل را طبق ذائقه خودتان اضافه کنید ) و یک فنجان آب درون گوشت چرخ شده می ریزیم و می گذاریم تا گوشت بپزد . سیب زمینی پخته را رنده کرده و با جعفری خرد شده به گوشت اضافه می کنیم .

۲_ در صورت تمایل می توانید از قارچ هم استفاده کنید ، نان لواش را که بهتر است کمی خمیر باشد به صورت نوار های باریکی می بریم و در ابتدای نوار از مایه سمبوسه روی نان ها می گذاریم و به شکل مثلثی آن ها را می پیچیم . در ظرف گودی روغن می ریزیم و وقتی داغ شد سمبوسه ها را در آن سرخ می کنیم .

۳_ برای سبزی سمبوسه می توانید از سبزی های معطر هم استفاده کنید همین طور اگر تخم گشنیز به آن اضافه کنید خوشمزه و معطر می شود ( تخم گشنیز نیز به آن اضافه کنید ) با ۶ عدد نان لواش ۱۸ عدد سمبوسه درست می شود این سمبوسه ها را می توانید با سس گوجه فرنگی میل کنید .

نکته :

مراقب باشید که نان لواش در حین پیچیدن خشک نشود . برای این منظور می توانید نان ها را یکی یکی از کیسه در آورده و اضافی آن را در درون کیسه قرار دهید تا نرم باقی بماند .


کادوناز | جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد و آشپزی.