كمبوجيه پسر كوروش


کمبوجیه، پسر و وارث کوروش

وی پادشاهی خود را با کشتن برادر و رقیب خود، بردیا (به یونانی سمردیس) آغاز کرد، سپس به طمع رسیدن به ثروت به مصر حمله کرد و امپراطوری را تا رود نیل پیش برد، او دین مصریان را ریشخند کرد و با خنجر خویش آپیس گاو مقدسی که مصریان می پرستیدند را از پای در آورد. او به این کار بسنده نکرد بلکه نعش های مومیایی شده شاهان را از گور بیرون کشید و معابد را با پلیدی آلود و فرمان داد بت ها را بسوزانند، هنگامی که دچار حمله بیماری (ظاهرا صرع) شد برای مصریان شکی نماند که این بیماری کیفری است که خدایان به او داده اند و به همین علت دیگر هیچ مصری ای در راستی و درستی دین خود شکی نداشت.

کمبوجیه خواهر و همسر خود رکسانا را کشت و پسر خود پرکساسپس را با تیر زد و دوازده نفر از بزرگان پارسی را زنده به گور کرد، هنگامی که به پارس بازمی گشت خبر پیدا کرد که غاصبی که مدعی بود بردیا برادر شاه است و با معجزه ای از مرگ رهایی یافته، بر تاج و تخت دست یافته و مردم از او حمایت می کنند، به همین دلیل خودکشی کرد.  ( غاصب تاج و تخت او در واقع یکی از روحانیون متعصب و از پیروان دین مجوسی قدیم بود که می خواستند آیین زردشتی را که دین رسمی دربار پارس بود از میان بردارند.).......


کادوناز | جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد و آشپزی.