نکات طلایی در پخت برنج


پخت برنج :

برای اینکه برنج شما سفید شود می توانیدچند قاشق ماست داخل ظرف برنج در حال جوشیدن بریزید. اگر برنج شما بیش از حد معمول جوش خورده بود، می توانید 3قاشق غذا خوری آبلیمو به آن اضافه کنید تا برنج شما خراب نشود.

برای از بین بردن بوی سوختگی برنج :

یک تکه نان روی برنج قرار دهید وموقع کشیدن، نان را بر دارید، یک عدد پیاز را پوست کنده ودر داخل برنج فرو کنید، پیاز بوی سوختگی را به خود می گیرد.

برای خوش مزه تر شدن شویدپلو :

برای اینکه شوید پلو شما خوش مزه تر شود، می توانید از ادویه مخصوص پلو که سبز رنگ است ودر عطاری ها موجود می باشد استفاده کنید بعد از آبکش کردن برنج کمی ادویه لابلای برنج بپاشید.

برای خوش مزه تر شدن شیر برنج :

اگر می خواهید شیر برنج شما خوشمزه تر شود، برنج را با شیر خیس کنید، این کار باعث می‌شود شیر برنج شما خوشمزه تر شود.

اگر برنج شما بی نمک شد :

اگر بر اثر فراموشی برنجتان بی نمک شد اصلا نگران نباشید، موقع کشیدن برنج، مقدار مورد نیاز نمک را با مقدار بسیار کمی آب و روغن مخلوط کنید وروی برنج بریزید. با این کار بی نمکی برنج شما رفع می‌شود. هرگز نمک را مستقیم در روغن نریزید، زیرا نمک در روغن حل نمی شود. 

اگر برنج شما شور شد :

اگر قبل از آبکش کردن برنج متوجه شوید که برنج شما شور شده است، موقع آبکشی کردن برنج بیشتر روی برنج داخل آبکش آب بریزید. اما اگر بعد از آبکشی کردن برنج متوجه شوید دیگر چاره‌ای برای بر طرف کردن شوری آن ندارید، مگر اینکه خورش را بی نمک درست کنید. 

از بین بردن بوی نامطبوع برنج :

اگر به هر دلیلی برنج خشک شما بو گرفت، برنج را روی یک سطح پهن کنید البته باید حتما در سایه باشد تا بوی نامطبوع برنج از بین برود، زیرا برنج را جلوی نور آفتاب قرار دهید باعث خرد شدن برنج می‌شود وبرنج حالت خود را از دست می‌دهد ووقتی آن را داخل آب جوش می ریزید از هم پاشیده می شود. 


کادوناز | جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد و آشپزی.