همه چیز در مورد عمل زیبایی بینی


عمل زیبایی بینی

همه انسان‌ها طالب زیبایی هستند و با گذر زمان این خواسته افزایش یافته است. امروزه تمایل به عمل‌های زیبایی افزایش یافته است عمل‌هایی مانند: عمل بینی ، پروتز لب ، گونه و … که در بین همه عمل‌های زیبایی ، عمل زیبایی بینی ، در ایران بسیار رایج است و روز به روز به تعداد  طرفداران عمل بینی اضافه می‌شود. آیا می‌دانید عمل بینی چگونه انجام می‌شود؟ چه عوارضی دارد؟ هزینه آن چقدر است؟ در ادامه این مطلب از مجله بیگول با اطلاعات کامل در مورد عمل زیبایی بینی در خدمت شما دوستان عزیز مجله هستیم. با ما همراه باشید.


عمل بینی :

جراحی بینی یعنی تغییر شکل بینی به شکل دلخواه که با عمل بیهوشی و توسط جراحان ماهر انجام می‌شود و بعد از عمل جراحی چند ساعته طول درمان چند ماهه دارد که فرد باید در این مدت بیش از حد مراقب بینی باشد و مدام با پزشک خود در ارتباط باشد و وجود هر مشکل را گزارش دهد. به عمل زیبایی بینی عمل رینوپلاستی هم می‌گویند.

تغییر شکل بینی شامل موارد زیر است:

  • بزرگ کردن بینی

  • کوچک کردن بینی

  • برداشتن قوز بینی

  • عمل بینی گوشتی

  • جراحی انحراف بینی

  • عمل بینی استخوانی

  • پلیپ بینی

  • کوچک کردن سوراخ‌های بینی

  • تغییر زاویه بینی نسبت به لب بالا

که قبل از عمل یک جلسه با پزشک خود مشورت می‌کنید و با توجه به زوایای صورت ، مدل و اندازه متناسب با صورتتان را پیدا کرده و قبل از عمل زیبایی بینی باید چکاپ کامل شوید و یک روز قبل عمل تحت مراقبت خواهید ماند و سپس مراحل اصلی شروع می‌شود.

 

هزینه عمل بینی


هزینه عملی بینی شاید از معایب آن به شمار بیاید قیمت حدودی که می‌توانیم بیان کنیم حدود ۳ تا ۱۰ میلیون است که از جراحی به جراحی دیگر متفاوت است و ممکن است حتی قیمت پایین‌تر از این محدوده و یا بالاتر از آن را هم بیان کنند. همچنین موقعیت جغرافیایی مانند شهر هم بر روی قیمت تاثیر زیادی دارد قیمت عمل جراحی از شهری به شهر دیگر متفاوت است.

علاوه بر هزینه خود عمل ، قبل و بعد از عمل هم هزینه‌های زیادی هست مثلا قبل از عمل بینی ، هزینه‌هایی مانند: سی تی اسکن ، آزمایش خون ، عکس آتلیه و … بعد از عمل هم ویزیت هر هفته‌ای دکتر تا یک ماه و بعد از آن کمتر می‌شود.

عمل جراحی زیبایی عمل خیلی مهم و حساسی است شما نباید کیفیت را فدای قیمت بکنید چون ظاهر و از همه مهم‌تر سلامتی شما موضوع بحث است پس به دنبال ارزان‌ترین جراح نباشید به دنبال بهترین جراح باشید.

عوارض عمل زیبایی بینی


کجی بینی :

شما قبل از عمل بینی هیچ وقت نمی‌توانید مطمئن شوید که شکل بینی شما چگونه خواهد شد. بهتر از قبل یا بدتر از قبل! هر احتمال وجود دارد و هیچ دکتری نمی‌تواند تضمینی داشته باشد کجی بینی می‌تواند از عوارض بعد از عمل باشد که شما با بینی کج روبرو شوید و، یا مجبورید تحمل کنید و یا چاره‌ای جز عمل دوباره بینی نخواهید داشت و دوباره باید همه درد و رنج بعد از عمل را تحمل کنید.

غیر طبیعی بودن بینی

ممکن است بینی شما بعد از عمل بیش از حد کوچک باشد و یا حالت غیر طبیعی به خود بگیرد و شما بعد از عمل زیبایی بینی متوجه این موضوع شوید و باز هم چاره‌ای نخواهید داشت از عوارض عمل ممکن است غیر طبیعی بودن بینی باشد.

عوارض عمل رینوپلاستی


کاهش حس بویایی

یکی از عوارض رایج بعد از عمل زیبایی بینی ، کاهش حس بویایی است این یک مشکل بزرگ است که نتوانید بعد از عمل بینی موها را تشخیص دهید و یا بویایی‌تان کم شود. و راه حل باز هم عمل جراحی است! برای جلوگیری از مشکلات جدی باید در انتخاب جراح خود دقت کنید.

مشکلات تنفسی

از عوارض دیگر عمل زیبایی بینی ، به وجود آمدن مشکلات تنفسی است فرض کنید که کاملا زیبا باشید ولی نتوانید راحت تنفس کنید آیا این زیبایی ارزشش را دارد که شما نتوانید مانند قبل راحت تنفس کنید؟ برای جلوگیری از این مشکل هم باید خیلی در انتخاب جراحتان دقت کنید.

گرفتگی صدا

ممکن است که بعد از عمل بینی صدای شما دیگر مانند قبل نشود و همیشه با صدای گرفته صحبت کنید هم خودتان اذیت می‌شوید و هم اطرافیانتان. و باز هم انتخاب یک جراح ماهر از به وجود آمدن این عارضه جلوگیری می‌کند.

همچنین خارش بینی ، آبریزش بینی ، عطسه مداوم ، درد شدید بینی ، عوارض بیهوشی ، مشکلات پوستی و …. هم از عوارض بعد از عمل جراحی  است.

مزایای عمل زیبایی بینی


درمان قوز بینی و یا انحراف

ممکن است به طور مادرزادی و یا در اثر سانحه بینی شما دچار قوز و یا انحراف بینی بینی شوید که عمل جراحی این عیوب را برطرف خواهد کرد با برطرف کردن آن ظاهر بهتر و زیباتری هم می‌توانید داشته باشید.

بهبود شکل بینی

اگر بینی‎تان بیش از حد بزرگ است و شکل زیبایی ندارد مثلا گوشتی یا استخوانی است با عمل بینی به دست یک جراح ماهر ، بینی‌تان ظاهر زیباتری پیدا می‌کند و این اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.


بهبود مشکلات تنفسی

بعضی از افراد به طور مادرزادی و یا در اثر تصادف و … دچار مشکلات تنفسی می‌شوند که درمان این فقط با عمل جراحی ممکن است که بافت‌های بینی را جراحان اصلاح کنند.

مزیت روانی

بعضی از افراد به خاطر بینی اعتماد به نفس کمی دارند و همیشه احساس بدی می‌کنند و حتی دوست ندارد وارد اجتماع شوند در بعضی از افراد تبدیل به مشکل بزرگی می‌شود که با آینه و خودش قهر می‌کند ، عمل بینی با دادن ظاهر بهتر و زیباتر ، مزیت روانی دارد که باعث به وجود آمدن احساس خوب در فرد می‌شود که اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد.


کادوناز | جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد و آشپزی.