چلو ماهی


مواد لازم برای 4تا 6نفر :

آرد :3/4پیمانه _زنجبیل خرد شده :1قاشق چای خوری _سیر له شده :2،3حبه _پودر فلفل قرمز :2قاشق چای خوری _نمک :1قاشق چای خوری _زرد چوبه :1/2قاشق چای خوری _فلفل سبز خرد شده :2عدد _گشنیز تازه خرد شده :1/2پیمانه _آب :1/4پیمانه _ماهی بدون استخوان (هر نوع به دلخواه) 1عدد 1کیلوگرمی _برنج پخته شده جهت سرو با ماهی :به مقدار مورد نیاز _لیمو حلقه شده :2عدد جهت تزیین _فلفل سبز :6عدد 

طرز تهیه :

1_آب را به همراه زنجبیل، سیر، پودر فلفل، نمک وزردچوبه در کاسه بزرگی خوب مخلوط کرده وفلفل سبز وگشنیز را هم به آن ها اضافه کنید در این مرحله اب را به تدریج به مواد بیفزایید تا مایه نسبتا غلیظی تهیه شود این مایه را کنار بگذارید. 

2_با استفاده ازچاقوی تیز ماهی پاک شده را 8قسمت کرده وتکه های ماهی را در مخلوط اردی تهیه شده در مرحله قبل فرو ببرید تا کاملا به آن آغشته شود بعد آنها را بتکانید تا آرد اضافه شان بریزد.

3_ماهی ها را در رو غن با حرارت متوسط سرخ کنید وطی پخت آن ها را پشت ورو نمایید تا دو طرفشان کاملا طلایی رنگ شوند، ماهی های سرخ شده را در ظرف مورد نظر چیده واطراف آن را با حلقه های لیمو وفلفل سبز تزیین کنید و با برنج سرو نمایید. 


کادوناز | جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد و آشپزی.