فایده آیین دادرسی مدنی


 

اگرچه باید به اندیشه جامعه باشیم که در آن حقوق اشخاص محترم شناخته شوند و دعوا و منازعه کمتر اتفاق بیفتد و بنابرین اجرای آیین دادرسی به کمترین حالت خود برسد به زبان دیگر یعنی اختلافی میان مردم پیش نیاید که بخواهند به مراجع قضاوتی رجوع کنند اما در حال حاضر باید به دنبال راه‌حل‌هایی باشیم که دسترسی به مراجع حیا رسیدن به حق آسان تر شود. بنابر این آیین دادرسی که راهی است برای اجرای حق در مواردی که مناقشه یا دعوایی صورت می گیرد باید انتخاب شود و در کل حقوق تضمین کننده به حساب می آید. هدف کلی این است این آیین دادرسی اطمینان تأثیر و سرعت بیشتر تا شناختن حق از حق دار تضمین کند. 

👈🏻 نکته 👈🏻 در بعضی موارد یا دعوا ها فرد برای رسیدن به حق خود به دو صورت می‌تواند عمل کند به عنوان مثال و برای نمونه چک بلامحل هم می تواند شکایت کیفری کند و هم میتواند شکایت حقوقی کند که در این مورد می تواند از شکایت کیفری خود چشم پوشی کند و برای دریافت یا مطالبه وجه چک شکایت یا دعوای حقوقی کند


کادوناز | جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد و آشپزی.