اطلاعاتي گردشگري در مورد یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپای شرقی، کیف


قبل از اینکه اوکراین یا روسیه موجودیت داشته باشند؛ کیف(Kiev) شهری برای زندگی بود. شهری که با قامتی بلند در طول تاریخ ایستاده و مناظر طبیعی آن هر گردشگری را به خود مجذوب می‌کند.گفته‌شده تمدن اسلاو شرقی از این نقطه رشد کرد. گرچه بازسازی‌های گسترده نمی‌گذارد چهره كهن شهر را تشخیص دهید اما واقعیت این است که کیف سرد و گرم روزگار را چشیده است. شهری که در طول یک دهه، صحنه دو انقلاب بوده و عنوان پایتخت را هم به دوش می‌کشد، یک شهر شورشی و پویا محسوب می‌شود. جاذبه‌های تاریخی شهر اندک است که اکثر آنها مربوط به معماری جذاب ترکیبی است. با این حال، همین تعداد اندک هم ارزش بازدید را دارد. از سوی دیگر در خیابان‌های قدیمی شهر می‌توانید به دنبال فرهنگ اوکراین بگردید؛ در کلیساهای پر زرق و برق قدم بزنید و از میراث جهانی یونسکو بازدید کنید.  کیف از نظر جغرافیایی در مرکز اروپا قرار گرفته و بخشی از ویژگی‌ها و هویت شرق و غرب این قاره را به طور ترکیبی داراست.

 

  کیف شهری است که با قامتی بلند و مناظر طبیعی آن هر گردشگری را به خود مجذوب می‌کند

 
 کیف که یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپای شرقی است معماری مجلل قرون وسطا را با ساختمان‌های بلوک‌بندی شده استالینی ترکیب و منظره‌ای کم نظیر در برابر چشمان‌‌مان خلق می‌كند. علی رغم اینکه هر اتفاق سیاسی در اوکراین، ریشه در کیف دارد این شهر نوعی آرامش وهم آور را تجربه می‌کند که در برابر آشفتگی سیاسی و مبارزات این سرزمین مثال زدنی است. بخشی از سفرتان را بازدید از کلیسای جامع سنت سوفیا و گردش در مراکز خرید پر می‌کند اما کیف فراتر از تاریخ است. شما می‌توانید رشد و توسعه‌ای را كه شهر در سال‌های اخیر تجربه کرده از نزدیک ببینید و در ضربان پر هیجان آن مشارکت کنید.

چگونه برویم؟
برای درخواست ویزای اوکراین باید به سفارتخانه این کشور در میدان ونک تهران مراجعه کنید. مدارک لازم برای درخواست ویزا شامل اصل گذرنامه، 2 قطعه عکس 6 در 4، فرم تمکن مالی، مدارک شغلی و برگه‌های رزرو بلیت است. برای رسیدن به کیف می‌توانید از خطوط هوایی ترکیش، آذربایجان و لوفت هانزا استفاده کنید.

تقویم سفر
کیف آب و هوای قاره‌ای و مرطوب دارد . تابستان‌های آن غالبا مرطوب و گرم است و زمستان‌های سردی دارد. با این وجود اوایل بهار(خردادماه) و پاییز (آذر) هم حال و هوای تابستانی و زمستانی دارد. اوج فصل گردشگری این شهر در ماه‌های مرداد و شهریور است. در این زمان پیدا کردن مکان اقامت و بلیت کمی دشوار و البته گران است. بهمن ماه تا اردیبهشت نیز دمای هوا تا حدود زیادی مساعد است و اگر شانس با شما یار باشد می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی شهر لذت ببرید. علاوه بر این خرداد تا مهر هم زمان مناسبی برای سفر به پایتخت اوکراین است. از سوی دیگر جشنواره‌های بسیاری هم در طول سال برگزار می‌شود و اگر دوست دارید در طول سفرتان سری به یک جشنواره بزنید باید از قبل تقویم مناسبتی شهر را ورق بزنید.

  کیف شهری است که در طول یک دهه، صحنه دو انقلاب بوده و عنوان پایتخت را هم به دوش می‌کشد

 
گردش در شهر
کیف یک شهر بزرگ است و برای گردش در آن، در بسیاری از موارد لازم است که از وسایل نقلیه عمومی و یا تاکسی استفاده کنید. سامانه حمل و نقل عمومی این شهر بسیار گسترده و کاراست و در اکثر نقاط مهم شهر ایستگاه‌های مترو، تراموا و اتوبوس برقی وجود دارد. این وسایل نقلیه عمومی ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای گردش در شهر است. در کیف هم مثل شهرهای بزرگ اروپایی به آسانی می‌توانید از طریق تلفن و یا در خیابان تاکسی بگیرید. برای تماس تلفنی تاکسی کافی است شماره‌های 058 و 059 را به خاطر بسپارید.

جشنواره‌های کیف
مردم کیف در برگزاری جشن‌ها و  جشنواره‌های گوناگون تبحر خاصی دارند. رویدادهای فرهنگی در این شهر بسیار اهمیت دارند و باشکوه برگزار می‌شود. در بین مشهورترین رویدادهای فرهنگی کیف باید به «روز کیف» اشاره کنیم که سالانه در پایان ماه مه برگزار می‌شود. روز کیف غالبا  همراه با مراسمی  چون سیرک و شعبده بازی است. هر ساله از سراسر جهان هنرمندان‌، نوازندگان، دلقک‌ها و موسیقیدان‌ها راهی پایتخت اوکراین می‌شوند و در کنار مردم این روز را جشن می‌گیرند.  جشنواره موسیقی تابستانه هم یکی دیگر از رویدادهای محبوب این سرزمین است که هر ساله از ماه مه تا اوت برگزار می‌شود. در این جشنواره می‌توانید همراه با نوازندگانی از سراسر جهان موسیقی محلی، جاز و کلاسیک را گوش کنید. یکی دیگر از رویدادهای برجسته فرهنگی کیف، جشنواره بین‌المللی فیلم«‌مولودیست» است. این جشنواره که از قدیمی‌ترین جشنواره‌های اروپای شرقی است و زیر نظر فدراسیون جهانی تهیه‌کنندگان برگزار می‌شود، باهدف ترویج سینمای حرفه‌ای در بین جوانان  همراه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف از 24 اکتبر تا اول نوامبر برگزار می‌شود. 


کادوناز | جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد و آشپزی.