کیک شیر بدون فر


🍷دسـر و ژلــه مــدرن🍷:

#کیک_شیر_داغ_هل_بدون_فر 

 

 

مواد لازم

 

تخم مرغ ۴ عدد

آرد ۲ لیوان

شیر ۱ پیمانه

کره نصف پیمانه

شکر ۱و۱/۴ پیمانه۳

ب پ ۲ ق م

وانیل نصف ق م

نمک ۱ پنس 

هل ساييده شده كمي البته دلخواهست

 

طرز تهیه

 

تخم مرغ هارو دونه دونه هرکدوم رو بمدت ۲الی۳دقیقه میزنیم بعد از اینکه دو تخم مرغ رو زدیم نصف شکر رو با وانیل اضافه میکنیم و میزنیم وبعد دو تخم مرغ دیگه رو اضافه کرده و مابقي شكرو ميريزيم اینقدر میزنیم تا کرم رنگ و حجمش دوبرابر بشه.بعد کره يا روغن مايع رو اضافه میکنیم بمدت ۱۰ثانیه میزنیم,

 

بعد شیر و هل را كه گذاشتيم جوش اومده رو اضافه کرده و ۱۰ثانیه میزنیم. آرد و ب پ ونمک رو که از قبل ۳بار الک کردیم در طی دو مرحله به مواد اضاف کرده ومخلوط میکنیم تا مواد یکدست بشه.

 

در قالب ریخته و در فر از قبل گرم شده با دماي ١٨٠ بمدت ۴۵ دقیقه قرار میدهیم. 

بطور كل قالبي بايد انتخاب كنيد كه مايه كيك دو سوم آنرا پر كنه.

 

براي دوستان كه فر ندارند من قابلمه تفلون را كامل چرب كردم (كوچكترين سايز سرويس قابلمه رو برداشتم البته شيرجوش نه اون سايز بزرگترش) و بعد كمي آرد ريختم و تكان دادم و آرد إضافيش و گرفتم مواد كيك را داخلش ريختم و روي گاز كه شعله پخش كن گذاشتم با دماي ملايم همراه با دم كني بمدت يكساعت گذاشتم اصلا درش و تا اين زمان باز نكنيد خلال بزنيد اگه نچسبيد آماده هست براي اينكه روش طلائي بشه كيك و برگردانيد و دوباره كم روي حرارت بذاريد.

 

🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃


کادوناز | جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد و آشپزی.