آموزش ساده آرایش صورت


همان طور که می دانید آرایش وسبک های آرایشی کاملا سلیقه ای وتابع مد می باشد. مواردی در این مطلب گفته می‌شود صرفا جهت آشنایی وافزایش توانایی های شماست. 

سایه ی چشم در زنجیره ی هارمونی رنگها :

رنگ دودی تیره یا زغالی یکی از مهمترین سایه های چشم به شمار می رود وبا انواع رنگها به کار می‌رود. وبه عنوان تعیین کننده حد فاصل رنگها نقشی ایفا می‌کند. رنگ خاکستری رنگی اساسی در ایجاد تعادل سازی است زیرا با ترکیب رنگ های مکمل، رنگ خاکستری ایجاد می شود. از ترکیب یک رنگ با رنگ خاکستری تن های نزدیک به هم ساخته می‌شود بنابراین رنگ اصلی با تن های تیره وروشن تکرار می شود وایجاد هارمونی می کند. 

سایه :برای زیر ابرو ها از سایه ی سفید یا نقره‌ای استفاده می کنیم سرتاسر زیر ابرو را حتی بهتر است روی پلک ها هم سایه سفید زده شود... برای آرایش شب سایه های براق وبرای آرایش روز سایه های مات استفاده می کنیم، برای عروس نیز از سایه های مات مناسب تر است. گوشه ی داخل چشم را سایه ی روشن تر وهر چه به سمت خارج چشم حرکت می کنیم سایه تیره تر می شود، گوشه ی خارجی چشم را بالا کشیده تا به نوک ابرو ها با غلظت کمتر برسد. 

خط چشم :استفاده صحیح از خط چشم زیبایی چشمان را چندین برابر می کند ومژه ها ضخیم تر به نظر می آیند. خط چشم به رنگ های مشکی وقهوه ای تیره در دسترس است. ابتدا از وسط تخم چشم بر روی خط مژه چشم پلک بالا به طرف خارج چشم شروع به خط کشیدن می کنیم، هرچه به سمت خارج چشم پیش می رویم خط هم به سمت بالا تر کشیده می‌شود بعد از از قسمت داخلی چشم خط می کشیم واین خط را به نیمه اول وصل می کنیم. برای عروس خط چشم بهتر است ضخیم تر باشد،خط چشم پایین باید باریک روی خط مژه ونباید طولانی تر از خط بالا باشد، بعد از خنک شدن خط چشم از فر مژه استفاده می کنیم. هنگام ریمل زدن دست را می لرزانیم تا مواد کاملا لابلای مژه ها نفوذ کند، بعد با سنجاق مویی مژه ها را از هم باز می کنیم. 

رژ گونه :به مشتری می گوییم که لبخند بزند بعد روی بر جستگی گونه را به سمت شقیقه ها رژ گونه می زنیم این در حالت بسیار عادی است ولی برای آرایش عروس بهتر است برای زدن رژ گونه ابتدا تعیین کنیم که هدف از زدن آن لاغر کردن است یا پر حجم نشان دادن که این بستگی به فرم صورت شخص دارد، به طور کلی برای برجسته کردن از رنگ های روشن وبراق با تن صورتی وبرای لاغر کردن و کم حجم کردن از رنگ های مات وتیره با تن قهوه‌ای استفاده می کنیم البته در پوست های برنز از رنگ های صورتی وبنفش استفاده نمی کنیم چون در صورت حالت کبودی به وجود می‌آید. 

خط لب:خط لب باید دو درجه از رنگ رژ تیره تر باشد مثلاً اگر رژ لب قرمز است از خط لب زرشکی استفاده می کنیم. روی خط لب وخط چشم بسیار متمرکز کار کنید برای انتخاب رنگ رژ لب می توان آن را کنار لب قرار داد وهماهنگی رنگ را با صورت پیدا نمود. 

هماهنگ کردن اندازه لب وبا فرم دادن به آن ها به وسیله آرایش:

1_هنگامی که لب پایین نازک است، خط لب را پایین تر از خط معمولی لب می کشیم وان را با رژ لب پر می کنیم همچنین کمی وازلین یا براق لب به وسط لب پایین بمالید تا آن را بر جسته تر جلوه دهد. 

2_وقتی بالا نازک است، خط لب بالا را بالاتر از خط معمولی لب می کشیم تا بهتر جلوه کند وبا لب پایین تناسب داشته باشد. 

3_هنگامی که لب های پایین وبالا نازک هستند، اندازه لب ها در بالا وپایین با مداد لب زیاد می کنیم وداخل خط را با رژ لب پر می کنیم که لبها پر تر به نظر آیند. 

4_برای لب های پر و بزرگ نباید رژ لب خیلی روشن وجلب نظر کننده استفاده کرد، رژ لب مات برای این لبها بهتر از رژ لب براق است. 

5_دهان ولب های کوچک را می توان با کشیدن خطوط در اطراف دهان بزرگتر نشان داد. 

6_در فرم دهانی که گوشه های افتاده دارد ومی توان خط لب را رو به بالا کشید و فرم دهان را اصلاح کرد. 

7_لب های نا مساوی را نیز می توان با کشیدن خطوط در جاهای لازم یکنواخت نمود برای جلوگیری از مالیده شدن رژ لب بر روی دندان ها می توان از روش زیر استفاده کرد :

انگشت اشاره خود را در دهانتان قرار دهید ولبهایتان را ببندید، سپس انگشت خود را بیرون بکشید به این ترتیب رنگ اضافه رژ لب از داخل لبهایتان پاک شده واز مالیده شدن آن به دندان هایتان جلوگیری می‌کند. 


کادوناز | جدیدترین و بروز ترین مطالب در زمینه های خبر و بازیگران و فرهنگ و هنر و مقالات پزشکی و سبک زندگی و سرگرمی و بهداشت و تکنولوژی و دنیای مد و آشپزی.